logo nasweb.sk Dnes je štvrtok, 25.Máj 2017, 03:24:31 hod.

Tvorba stránok

Potrebujete webovú stránku?
Prepadá sa Vám návštevnosť stránky?
Tvorca stránky sa neustále vyhovára, že nemá čas?
Máte aktuálnu a kompletnú analýzu konkurencie?

Vstupit

Servis počítačov

Napadol Váš počítač vírus?
Máte dostatočne zabezpečnú sieť?
Nekomunikuje externé zariadenie z počítačom?
Vymazali ste si dáta a potrebujete ich späť?

Vstupit

Počítačové školenia

Dodržiavate zásady správnej starostlivosti o počítač?
Potrebujete z počítača vyťažiť maximum?
Čo treba robiť, aby ste predišli napadnutiu vírusom?
Viete si správne nastaviť mailového klienta?

Vstupit

Kvalitné IT články

Ako zabrániť deťom prístup na zakázané stránky?
Forenzná analýza od A do Z.
Ako zistíte, prípadne odstránite vírus z počítača?
Operačný systém Windows. Horúce novinky a rady!

Vstupit
IT MAGAZÍN - Aktuálne články zo sveta počítačov

Ďakujeme Vám za hodnotenie článkov.


Aj týmto spôsobom prispievate k ich pravidelnej aktualizácii a zvyšovaniu kvality.

Hodnotenie kvality článku (Čím viac hviezd, tým lepšie hodnotený článok):
5 ***Celkové hodnotenie 5 z 3 hlasov.

Obsah článku: SEO | SEO 3R | Ranking | Relevance | Pozícia v google

 20.9.2011



O SEO sa už popísalo množstvo článkov, bolo vydaných množstvo publikácií, taktiež existuje množstvo firiem, ktoré na SEO zarábajú nemalé finančné prostriedky. V tomto článku chcem ozrejmiť zopár skutočností, čo si ako zákazník kupujete, a načo si musíte dávať pri obchode pozor.

Pre tých, ktorí by nevedeli, čo táto skratka znamená, napíšem aspoň zopár riadkov, v ktorých sa tento termín posnažím laicky ozrejmiť.

Čo je SEO?

Skratka z angl. názvu Search Engine Optimization znamená optimalizáciu pre vyhľadávače.
Jedná sa o sadu nástrojov, napomáhajúcu zvýšiť viditeľnosť samotnej stránky.

Príklad: Hľadáte zámkovú dlažbu.
Zadáte v prehliadači adresu http://google.sk.
Do okienka vyhľadávača vpíšete požadovaný text, čo je v tomto prípade "zámková dlažba".
Vyhľadávač Vám zobrazí niekoľko stovák odkazov na požadovaný tovar. Vy si z nich vyberiete ten, ktorý najviac vyhovuje Vaším požiadavkám.
Predpokladá sa, že kliknete na prvých 10 odkazov zobrazených v prvej stránke vyhľadávača.
Ak firma predávajúca zámkovú dlažbu sa v jednom s týchto odkazov nachádza, má veľmi kvalitne prevedenú optimalizáciu stránky a SEO splnilo svoj účel.
Každou ďalšou stránkou vo vyhľadávači sa zmenšuje pravdepodobnosť firmy priviesť na svoju stránku potrebný počet návštevníkov a zároveň dosiahnuť požadované zisky, ku ktorým bola stránka predurčená.
Ideálne pozície umiestnenia vo vyhľadávačoch v záležitosti od druhu stránky sú:
1.strana - top pozícia
2.strana - dobrá pozícia
3. strana - uspokojivá pozícia
4. strana a ďalšie – nedostatočná pozícia
Poznámka:
Samozrejme treba brať do úvahy tovary a služby, ktorými sa stránka prezentuje. Ak je rovnakých tovarov, či služieb príliš veľa, menia sa aj dané pozície. To isté platí aj v opačnom prípade.


SEO trendy pre rok 2015

1. Predpokladá sa nárast pridávania a prepájania sociálnych sietí s webovými stránkami.
2. Textové časti stránok bude potrebné obohatiť o obrázky, videá a animácie.
3. Automatické odkazy nebudú zarátané.
4. Prioritná indexácia bude prebiehať na stránkach s kvalitným a jedinečným obsahom.
5. Bude potrebné využívanie participácie s použitím Content marketingu a nie propagandy.

SEO 3R

vyznačuje skupinu troch základných prvkov optimalizácie:

Robots (Roboty)
Počítačové programy (tzv. pavúky) využívajúce najnovšie algoritmické procesy určujúce, ktoré stránky zapisovať, ako často prehľadávať (indexovať). Roboty pri prehliadaní stránok tvoria mapu údajov, ktoré spätne poskytujú svojmu správcovi. Ten údaje využíva k ďalšiemu spracovaniu a následne zasiela v podobe dostupných dátových súborov do databázy vyhľadávača.

Ranking (Rebríček)
umiestnenia stránky vo vyhľadávači závisí od množstva faktorov.

Základné faktory:
*doménové meno (názov stránky)
*titulka (title) stránky
*použitie kľúčových slov (keywords)
*opis stránky v samotnej hlavičke (description)
*zvýraznenie potrebného obsahu
*aktualizácia obsahu

Vedľajšie faktory:
*získavanie kvalitných spätných odkazov (linkbuilding)
(sponzorovaných príp. bezplatných, príp. dohodnutých v rámci vzájomnej výmeny medzi webmi)
Poznámka: V jednoduchosti platí - „Čím viac kvalitných odkazov, tým sa rýchlejšie mení pozícia“.
*použitie informačných materiálov v texte partnerského webu
*odkaz (príp. copyright) v bezplatnej šablóne(template)

Tieto samotné faktory vo vysokej miere podporujú, no nezaručujú požadovaný úspech.

K tomu slúži posledná súčasť SEO a tým je:

Relevance (Relevantnosť)
Pri tvorbe stránky je potrebné, aby boli texty správne rozmiestnené a zvýraznené obsahové bunky, ktoré napomôžu k jej jednoduchej editácii.
Poznámka: Na interaktívne (flash) stránky v tomto prípade zabudnite.
Obsah by mal byť zhodný so základnými faktormi zdrojového kódu.
Taktiež treba myslieť aj na objem publikovaného obsahu (priveľa totožného textu viac uškodí, než pomôže).
Voľba obsahu musí byť správne mienená.
Nezabúdajte, že čo je populárne pre Vás, nemusí byť relevantné pre návštevníka, či vyhľadávacieho robota.

"Garantujeme Vám prvú pozíciu v google vyhľadávači"
- táto veta vo svete internetu znamená čosi ako vyhrať športku.
Poznámka: Nedovolím si tvrdiť, že je to nemožné, no ak ste aspoň trošku realista a nemáte príliš veľa peňazí na zaplatenie si pravidelnej reklamy v tejto spoločnosti, či nemáte doménu s jedinečným názvom, ktorý niekto práve vyhľadáva, považujte ju za takmer nereálnu. Taktiež som sa už stretol so zopár „odborníkmi“ na výrazy, ktoré nikto nehľadá. V tom prípade je dosť možné, že prvú priečku vo vyhľadávači obsadíte práve Vy.

Cenník google vyzerá následne:
Neexistuje žiadna minimálna výška nákladov - suma, ktorú zaplatíte za službu, závisí iba od Vás.
Môžete napríklad nastaviť denný rozpočet na hodnotu 5 EUR a maximálnu cenu v hodnote 0,10 EUR za každé kliknutie na vašu reklamu.
Cenník je vcelku lákavý, no uvedomili ste si, že pri sume 5€ sa Váš odkaz zobrazí na poprednej priečke len 50 užívateľom z niekoľko miliónov?
Myslíte si, že je to dosť?
Príklad: Dieťa na internete hľadá slovo "auto". Pritom si chce popozerať zopár obrázkov, stiahnuť si tapetu do svojho PC, no technické informácie o motore automobilu, či Váš výhodný cenník ho vonkoncom nezaujímajú.
Je to pre Vás ten klient, ktorého ste čakali na Vašej stránke?
Ak nie, zostalo Vám z 50 zobrazení už len 49.
A takto sa dá pokračovať v ďalších stovkách príkladoch.

Samozrejme sa tiež môže stať, že v okamihu, keď bude Vaša reklama uverejnená, práve ju zbadá konateľ veľkej spoločnosti, ktorý má v pláne obnoviť svoj zastaralý vozový park a vy ste práve vyhrali tú športku vo svete biznisu.

Preto odporúčam zvážiť pri kúpe stránky, všetky aspekty, ktoré Vám predajcovia ponúkajú.

Na zverejnený článok sa vzťahuje autorské právo. Akékoľvek kopírovanie bez písomného súhlasu autora je zakázané! Článok nemusí korešpondovať s názormi čitateľov. Autor si vyhradzuje právo kedykoľvek, bez upozornenia a výlučne podľa vlastného uváženia zmeniť, alebo upraviť obsah článku, ako aj uskutočniť jeho zmazanie.   Autor tohto článku: © A.O.

Nahor stránky